Proběhla avizovaná schůzka na
ministerstvu dopravy s panem ministrem, kde mj. Radim Passer poprvé na
této úrovni prezentoval svůj koncept dálničních spojení mezi krajskými městy po
obvodu republiky, Martin Hausenblas prezentoval svůj koncept VRTek
(vysokorychlostní trať). Z pohledu Děčína jde o vybudování kvalitního terminálu
v Ústí tak, aby byl zlepšen současný komfort regionální dopravy. Martin Hausenblas
dlouhodobě prosazuje jejich přímé napojení na LVH (letiště Václava Havla) a
koncept řešení dopravy Ústím – s nutností prověření tunelu vedoucího od
východním konci Krásného Března, který šel až někam na západ od centra směrem
k dálnici, kde by se pod zemí křížil s VRTkou, kterou se sem již
během minulého roku podařilo přesunout z pole u Chabařovic. Já tam
prezentoval možnosti propojení Děčína se světem – zejména, že se na propojení
na současnou dálnici není možno dívat jako "buď Zelená nebo podél Labe",
ale že je náležitým způsobem nutno věnovat energii oboum (jednání byla přítomná
i eurokomisařka Věra Jourová - s tou jsme pak vše ještě probírali, když si na
schodech před ministerstvem s výhledem na Hrad dávala cigáro, a dopravní
specialista Emanuel Šíp).
Proběhla i schůzka na IPRu
(Institutu plánování a rozvoje města), kde se mi podařilo ve věci VRT a
Metropolitního plánu spojit Romana Kouckého a Martinem Hausenblasem. Právě na
Romanův popud jsme pak do Metropolitního plánu podali připomínku ve věci
požadavku trasování VRT na letiště. Předběžná dohoda zní, že se setkáme po
prázdninách a po připomínce Radima Passera jsme uznali za vhodnější aby zadání
na znovuprověření vyšlo z Rady hl.m.Prahy.
V úterý odpoledne proběhlo
v Mostě velké jednání ve věci kulturního domu Repre (mimořádná stavba
nadregionálního významu).
Ještě zajímavá zpráva z Mostu -
tamní Hospodářská komora zvažuje zřízení sekce architektura a urbanismus - jak
mi sdělil její předseda pan Jung. V tomto městě je to patrně nezbytné - používání
pojmů jako architektura, urbanismus, veřejný prostor je tam většinou bez
jakéhokoli obsahu (již delší dobu jsem v Mostě ve spojení s aktivitami Moje
místo moje město, které se o renesanci v těchto oborech dlouhodobě zasazují).
Dnes proběhlo úvodní jednání
týkající se ústeckého "Palivového kombinátu", který spravuje vytěžené
doly celé pánevní oblasti od Kadaně po Ústí. Jak říká jeho ředitel pan Lenc, že
to není úkol, ale monumentální výzva - do budoucna bude promyšlené a zodpovědné
hospodaření s vodou v krajině jedním z nejdůležitějších předpokladů v podstatě
čehokoliv. Hlavním tématem jednání bylo důsledné otevření problematiky
rekultivací a hlavně resocializací směrem k veřejnosti a postupné vypisování
mezinárodních architektonických soutěží.
Pokud by se nám tam pro celkové
uchopení podařilo nalákat třeba takovou Magdalenu Jetelovou ....
.... https://www.google.cz/search?q=magdalena+jetelova&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjooOOOjNPcAhXFb1AKHeHwDZEQ_AUICigB&biw=768&bih=370
Byl se mnou byl i kolega
architekt Tomáš Veselý, který nyní mj. organizuje soutěž na první fázi přestavby
LVH (Letiště Václava Havla), nebo byl vybrán mezi několik teamů řešících formou
mezinárodního architektonického workshopu pražské Karlovo náměstí.
S Martinem Hausenblasem, který
byl také přítomen jsme se operativně domluvili na využití jeho ústeckého NODE5
na něčem jako "workshopu městských architektů severu".
A ještě konkrétněji k Děčínu - ve
středu 1.8. jsme v Sýpce pod zámkem v DC vyhodnocovali návrhy soutěže na
"lávku pro pěší a cyklisty podél železničního mostu", které se
odevzdávali do 18.7.. Nejprve o tom zprávu napíše tisková mluvčí paní Lakomá po
návratu z dovolené a pak obsáhlejší zprávu - včetně obrázků a textů -
očekávejte po odsouhlasení Radou města, ke kterému by mělo dojít 21.8.2018 -
tedy pokud se tak stane.
Žádné komentáře:
Okomentovat