Jak by mohlo vypadat prezentační centrum Ústeckého kraje.
Centrum architektury, městského a
krajinářského plánování Ústeckého kraje - C.A.M.P.A.
FÁZE 1.
Pevná část – přímo u jezera Milada. Něco jako
stálý informační kontejner. Vzniklý na základě soutěže. Zadání – infostánek
jako rozpoznatelná upoutávka na procesy, které celu pánevní oblast čekají a
které budou začínat v okolí jezera Milada, cca 100 - 200m2 včetně wc, malé
kavárny, zázemí personálu. Na místě by byl cca 10let. Měl by umožňovat výstavy,
přednášky, besedy. Nezbytná bude jedna osoba stálé obsluhy. Otázka, zda by měl
být sezónní, ale lepší by bylo aby byl provozován celoročně. Pořizovací náklady
– cca 12mil.
Mobilní část – jeden kontejner, který bude každý
týden na náměstí jiného města. Odhadované pořizovací náklady 3mil. plus organizace obsahu.
FÁZE 2.
Pevná část – nějaké stálé stanoviště přímo
v centru města Ústí. Něco poněkud solidnějšího. Ideálně v baráku přímo
naproti vstupu do KUUKu – tak aby to všichni měli přímo před nosem. Byla by to
tzv.centrála. Součástí by byla malá kavárna, prodejna tiskovin, knížek,
přednáškové auditorium – velikost odvodit od pražského CAMPu (ale bude to
určitě menší), velká výstavní prostora, která může být zároveň velkorysou
místností přednáškovou – opět dimenze by vyšly z pražského CAMPu. Plus
zázemí. Odhad rozsahu – cca 300m2. Obsluha – tři lidé - kavárna, knihkupectví,
plus velmi schopný organizátor veškerých akcí. Cena rekonstrukce již
existujících prostor odhad 15 mil, audiovizuální technika 10 mil. celkem odhad 25mil.
Součástí by
byl i velký model pánevní oblasti – alespoň sedm metrů dlouhý – včetně laserové
techniky pro promítání minulosti, současnosti a variant budoucnosti na něj.
Odhadované náklady 10mil. Tento
model by určitě šlo instalovat v první fázi do pavilonu na břeh Milady.
Součástí by
byla i prostora pro agendu krajského architekta. Byla by tak už od počátku
vnímána její provázanost s touto činností. Pak by se v rámci těchto
prostor buď rozšířila, nebo osamostatnila.
Pevná část – Součástí by měla být tzv. západní sekce – s pevným místem buď
v Mostě, nebo Chomutově. V Mostě buď v centru, nebo jako u
Milady opět někde u jezera – mostecké jezero bude druhé v pořadí pokud jde
o komplexní přístup. Pořizovací náklady – cca
15mil.
SHRNUTÍ
Z hlediska
výrazu, grafiky, prezentace, webových stránek je důležité, aby tyto věci byly zpracovány
na špičkové úrovni a byly mezi sebou provázané.
Postup - Z pohledu postupu by
v prvním kroku bylo dobré zřídit kontejner u Milady a mobilní kontejner, který by putoval krajem.
Základna v centru Ústí a další informační bod související s mosteckým
jezerem v Mostu(nebo v Chomutově) by pak byla druhá fáze.
Pořizovací
náklady jsou jedna věc, ale skoro důležitější budou náklady provozní. Ve finále
se může jednat o tým i šesti lidí.
Pokud bude
tato základní úvaha OK, rozpracuju do větší podrobnosti včetně skic možné
podoby.
Ondřej Beneš
23/1/2020
Žádné komentáře:
Okomentovat